دادههای جدید منتشرشده از بازار ایالات متحده حاکی از آن است که کنسول پلیاستیشن ۵ در ماه می ۲۰۲۶ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۵) با افت شدید فروش مواجه شده و بدترین عملکرد ماه می را در ۲۵ سال اخیر برای برند پلیاستیشن ثبت کرده است.
علت کاهش فروش چیست؟
مت پیسکاتلا، تحلیلگر برجسته بازار بازیهای ویدئویی، در گزارش خود اعلام کرد که هزینهکرد کاربران برای کنسولها در ماه می افزایش یافته، اما این رشد عمدتاً ناشی از فروش بالای کنسول نینتندو سوییچ ۲ بوده است. در مقابل، هزینهکرد برای پلیاستیشن ۵ با افت ۴۳ درصدی روبرو شد و تعداد دستگاههای فروشرفته ۵۸ درصد کاهش یافت.
کارشناسان دلیل اصلی این افت را افزایش قیمت مدلهای مختلف پلیاستیشن ۵ شامل نسخه دیسکخور، نسخه دیجیتال و PS5 Pro میدانند. افزایش قیمتها موجب شده است تا بسیاری از گیمرها خرید کنسول سونی را به تعویق بیندازند یا به سراغ رقبا بروند.
رقابت با نینتندو سوییچ ۲
در حال حاضر، کنسول نینتندو سوییچ ۲ پرفروشترین کنسول از نظر تعداد فروش و درآمد در سال ۲۰۲۶ است و پلیاستیشن ۵ در جایگاه دوم قرار دارد. این تغییر جایگاه نشاندهنده تغییر سلیقه بازار و استقبال گسترده از کنسول جدید نینتندو است.
میانگین قیمتها
بر اساس این گزارش، میانگین قیمت فروش سختافزارهای بازی در ماه می به ۵۰۲ دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان میدهد. میانگین قیمت پلیاستیشن ۵ با ۳۳ درصد افزایش به ۶۷۲ دلار رسیده است. در همین حال، میانگین قیمت ایکسباکس سری ایکس و اس نیز با ۲۲ درصد افزایش به ۵۲۴ دلار رسیده است.
این آمارها نشان میدهد که سونی برای بازگرداندن رونق به فروش پلیاستیشن ۵ باید استراتژی قیمتگذاری خود را بازنگری کند، زیرا افزایش قیمتها به وضوح بر تقاضای مصرفکنندگان تأثیر منفی گذاشته است.
نظرات (0)
هنوز نظری ثبت نشده است.
ارسال نظر