ساعت ۲۳:۱۵ شب گذشته، مردم شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان صدای انفجار مهیبی را شنیدند که بلافاصله پیگیری آن در دستور کار قرار گرفت. طبق اعلام برخی منابع آگاه، یک پرتابه به دکل مخابراتی در محدوده این شهرستان اصابت کرده است.
شلیک اخطار پیش از حادثه
منابع خبری تأیید کردهاند که چند ساعت پیش از این حادثه، شلیک اخطار به کشتیهای خارج از نظم ایرانی که مخل دریانوردی بودند، انجام شده بود. نیروی دریایی سپاه طی دو روز گذشته اعلام کرده بود که تنها مسیر امن برای تردد شناورها، مسیر تعیینشده از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران با نظارت و مدیریت سپاه پاسداران است که از جنوب جزیره لارک برای ورود و خروج به خلیجفارس از دهانه تنگه هرمز عبور میکند. هر مسیر دیگری کاملاً خطرناک و غیرقابلپذیرش اعلام شده است.
تأیید حمله توسط ارتش آمریکا
همزمان با این حادثه، ستاد فرماندهی ارتش تروریست آمریکا نیز حمله به جنوب ایران در استان هرمزگان، شهرستان سیریک را تأیید کرد. این در حالی است که پیشتر، در هفتههای گذشته، دو منبع آب در این شهرستان که یکی از کمآبترین و گرمترین مناطق ایران محسوب میشود، هدف حمله قرار گرفته و باعث قطعی آب در بخش بمانی و بندر کوهستان شده بود.
آرامش پس از انفجار
گفتنی است صدای انفجار در دیگر شهرستانهای استان هرمزگان شنیده نشده و هماکنون هیچ صدایی مبنی بر شلیک یا اصابت پرتابه جدیدی به گوش نمیرسد و آرامش دوباره برقرار شده است. شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان و در کرانه دریای عمان واقع شده است و به دلیل موقعیت استراتژیک خود همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. این حادثه در حالی رخ میدهد که تنشها در منطقه خلیج فارس طی هفتههای اخیر افزایش یافته است.
نظرات (2)
جنگ شروع شد باز؟
با سلام و احترام. بر اساس گزارش این خبر، بامداد گذشته یک پرتابه به دکل مخابراتی در شهرستان سیریک اصابت کرده و ستاد فرماندهی ارتش آمریکا این حمله را تأیید کرده است. پیش از آن نیز شلیک اخطار به کشتیهای خارج از نظم انجام شده بود. با این حال، در سایر شهرستانهای هرمزگان صدای انفجاری شنیده نشده و هماکنون آرامش در منطقه برقرار است. آنچه مسلم است تنشها در هفتههای اخیر افزایش یافته، اما خبری از «آغاز جنگ گسترده» در این گزارش ذکر نشده است. برای اطلاعات بیشتر توصیه میشود اخبار رسمی را دنبال کنید.
ارسال نظر