دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از گسترش و کفنشینی زیردریاییهای سبک ساخت کشورمان در آبهای تنگه هرمز خبر داد. وی تأکید کرد این زیردریاییها متناسب با تهدیدها، ظرفیتها و نیازهای دفاعی کشور در این آبراه استراتژیک مستقر شدهاند.
دلفینهای خلیج فارس در عمق آبها
دریادار ایرانی گفت: «کفنشینی در بستر دریا در اعماق آبهای مسیر اقتدار در آبراهه تنگه هرمز برای زمان طولانی و رهگیری و انهدام انواع شناورهای متخاصم از توانمندیهای زیردریاییهای سبک نیروی دریایی ارتش است.» وی افزود این زیردریاییها در ادبیات روزمره افسران و درجهداران به «دلفینهای خلیج فارس» مشهور هستند.
عملیات یادبود شهدای ناوشکن دنا
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: «دلفینهای خلیج فارس برای نشان دادن اقتدار دفاع دریایی کشورمان در عملیاتی به نام و یاد شهدای ناوشکن دنا در تنگه هرمز روی آب آمدند و پس از اجرای چند مانور آرایشی، به اعماق دریا رفته تا مأموریتهای محوله را ادامه دهند.»
این اقدام نیروی دریایی ارتش در شرایطی انجام میشود که تنگه هرمز به عنوان یکی از مهمترین آبراههای جهان، همواره مورد توجه قدرتهای منطقهای و فرامنطقهای قرار دارد. استقرار زیردریاییهای سبک ایران در این منطقه، نشاندهنده توانمندی روزافزون صنعت دفاعی کشور در حوزه ساخت تجهیزات پیشرفته دریایی است.
نظرات (0)
هنوز نظری ثبت نشده است.
ارسال نظر