به دنبال نقض آتشبس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، رژیم آمریکا نیز دست به نقض تعهدات خود زد و به بهانه ممانعت از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز، به سواحل جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی کرد. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیهای از پاسخ قاطع نیروی دریایی سپاه به این تجاوز خبر داد.
جزئیات پاسخ سپاه به تجاوز آمریکا
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا، نقاط استقرار ارتش تروریستی این کشور در منطقه را مورد اصابت قرار داد. در بیانیه روابط عمومی سپاه آمده است که این پاسخ در چارچوب حقوق ذاتی دفاع از تمامیت ارضی کشور انجام شده است.
این بیانیه تأکید میکند که بر اساس بند ۵ تفاهمنامه اسلامآباد، ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد نیز چنین خواهد بود.
پیشزمینه تنشها در تنگه هرمز
ساعاتی پیش از این حمله، دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا در پیامی در تروثسوشال مدعی شده بود که ایران چهار فروند پهپاد به سمت کشتیهای در حال عبور از تنگه هرمز شلیک کرده است. سنتکام نیز با متهم کردن ایران به نقض آتشبس، اعلام کرد به اهداف ذخیرهسازی موشک و پهپاد و تأسیسات راداری ساحلی ایران حمله کرده است.
این تحولات در حالی رخ میدهد که پیش از این تفاهمنامه میان ایران و آمریکا برای برقراری آتشبس امضا شده بود و طرفین متعهد به حفظ آرامش در منطقه بودند. با این حال، اقدام اخیر آمریکا نشاندهنده بیتعهدی این کشور نسبت به تفاهمنامه امضا شده است.
هشدار جدی به طرف متجاوز
روابط عمومی سپاه در پایان بیانیه خود تأکید کرد که در صورت تکرار هرگونه تجاوز از سوی آمریکا، پاسخ نیروی دریایی سپاه گستردهتر از قبل خواهد بود. این موضعگیری نشاندهنده عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حاکمیت و امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تجاوز خارجی است.
نظرات (0)
هنوز نظری ثبت نشده است.
ارسال نظر